Kantar Media inviterer til heldagsseminar om medieutviklingen og fremtidens tv.

when

When is it happening

11. January.

Time: 09:00 - 16:00


About

What's happening

Dato: 11. januar 2018

Tid: 09.00-16.00

Pris: NOK 1 200,- eks.mva. 

Sted: Filmens Hus, Dronningensgt. 16, 0152 Oslo

PROGRAM

0900 Velkommen

Rikets medietilstand

Ingvar Sandvik, utviklingsdirektør Kantar Media

Ingvar Sandvik, Kantar Media

Med utgangspunkt i Kantar Medias offisielle leser-, lytter- og seertallsmålinger, Interbuss, Social Media Tracker, 24-timer og Forbruker & Media, gir Sandvik en status på det norske folks medievaner. Han deler også sine forventninger til mediemarkedet i 2018.

Dette er Media City Bergen

Anne Jacobsen, daglig leder NCA Media

Anne Jacobsen, NCA Media

I løpet av 2017 har så godt som alle mediebedrifter i Bergen flyttet inn i medieklyngen Media City Bergen. Jacobsen forteller om planleggingen, innflyttingen og fremtidsplanene, til det mange mener vil blir Norges viktigste miljø for medieinnovasjon.

Nye betalingsmodeller i avishusene

Eivor Jerpåsen, nyhetsleder i Tønsbergs Blad

Eivor Jerpåsen, Tønsbergs Blad

Etter mange år med inntektsfall i avishusene kommer det nå rapporter om bedre tider. Ved å stenge for gratispassasjerer og fokusere på lojale lesere har Tønsbergs Blad, og en rekke andre lokalaviser, klart å snu den negative trenden. Jerpåsen forteller om innsiktsarbeidet og logikken bak den nye abonnementsøkonomien.

Snapchat i Norge

TBA

Snapchat har på få år blitt en av de mest brukte meldingstjeneste blant norske ungdommer. Nå har Snapchat lansert løsninger som gjør det mulig for medier og annonsører å nå fram til attraktive unge målgrupper, som i størst grad har forlatt de tradisjonelle mediene.

«Roeng» -  kommunen som opplever en omvendt Terra-skandale

Anne Bjørnstad, dramasjef Rubicon

Anne Bjørnstad, Rubicon

Nå er teamet bak Lilyhammer tilbake med en ny dramaserie. Denne gangen er handlingen lagt til den fiktive kommunen Roeng, som opplever en omvendt Terra-skandale. Vi tar en prat med en av skaperne om ideen, arbeidet og forventningene – og hvorfor det satses mer enn noen gang på norskprodusert tv-drama.

Moderne norsk tv-historie – 30 år på 30 minutter

Trine Syvertsen, professor Institutt for medier og kommunikasjon
Christopher Pahle, regissør og tv-anmelder

Trine Syvertsen og Christopher Pahle
TV-mediet har samlet, begeistret, forarget, opplyst og forundret det norske folket i mer enn 50 år. Vi ser nærmere på åra 1995-2025, og har invitert to av Norges fremste tv-eksperter for å diskutere tv-mediets innflytelse på det norske samfunnet og den norske folkesjela. Og spør, er storhetstiden for fjernsynet over?

Fremtidens TV-måling TVOV

Guro Stavn, prosjektleder TVOV Kantar Media
Håkon Lund Sørensen, medieanalytiker NRK Analyse

Guro Stavn og Håkon Lund Sørensen

Fra januar 2018 får Norge en helt ny my måling for TV og online video. Den blir kalt en av verdens mest sofistikerte mediemålinger. Stavn og Sørensen forteller hvordan målingen skal gjennomføres, hva som er nytt og hvilke nye analysemuligheter dette vil gi markedet. Vi får også de aller første offisielle tallene fra den nye undersøkelsen.

Møt Norges gamerdronning

«Emzia»

Emilie aka Emzia

Emilie, som går under gamingaliaset «Emzia», livestreamer på Twitch tre kvelder i uka og reiser verden rundt på gaming-events. I tillegg er hun i blant å se som programleder for «World of Esport» på Viasat Sport, som sendes i 35 land. Hun forteller det du bør vite om verdens ledende videoplattform for gamere, og sporten som går under radaren på det langrennelskende norske folk.

Fra hype til virkelighet: IoT og AI i mediebransjen

Eirik Solheim, medieutvikler NRK Beta

Eirik Solheim, NRK Beta

Kunstig intelligens er på full fart inn i mediebransjen. Dette byr på muligheter, farer og etiske dilemmer. Solheim for seg noen innovative tv-produksjoner for å vise hvordan NRK har jobbet med sosiale medier, internet of things, kunstig intelligens og droner.

All Makt Mediespesial

Eirik Bergesen med gjester 

Eirik Bergesen

Satireshowet All Makt oppsummer de største suksessene og fiaskoene i medieåret 2017. Og du vil ikke tro hva All Makt tror mediene finner på i 2018!

1600 SLUTT

Med forbehold om endringer.

Location

Where to go

Filmens Hus
Dronningensgt. 16
0152 Oslo

Details

Get in touch

More info and registration

Organizer

Kantar Media