ABC kurs i kunstig intelligens for media (NO)

When

10. June.

Time: 09:00 - 15:50


What

Norwegian Cognitive Center, Digital Norway og NCE Media inviterer til kurs som gir innføring i hva kunstig intelligens (KI) er, hvilke problemstillinger KI hjelper oss med å løse og hva vi trenger av ressurser, kompetanse og data for å utnytte potensialet til verdiskaping.

Kunstig intelligens (KI) gir enorme muligheter for norske bedrifter - både i produksjon og innovasjon, salg og markedsføring og i drift og vedlikehold. Skal vi utnytte disse mulighetene må vi øke grunnkompetansen vår om hva kunstig intelligens egentlig er.

Kunstig intelligens er ikke forbeholdt teknologiselskapet eller dataingeniøren. Det er når kunstig intelligens møter domenekunnskap og reelle problemstillinger at vi har størst mulighet til å skape faktisk verdi. Kurset tar sikte på å øke den grunnleggende kompetansen hos deg som ikke er teknolog – men som med noe kompetanseheving kan bli den som oppdager, definerer og kommuniserer problemstillinger som kan løses med KI.

Kurset vil dekke følgende spørsmål og tema:

  • Hva er KI?
  • Hvilke problemstillinger løser vi med KI?
  • Data og KI
  • Hvordan komme i gang med KI?
  • Hva trenger vi for å lykkes?
  • Eksempler og erfaringer fra klyngebedrifter


Deltakelse og kostander
Kurset er åpent for alle og gratis for NCE Media medlemmer. For medlemmer utenfor klyngen koster det kr 1000 per person. Billetter finner du her.

Kursholdere fra Digital Norway og Norwegian Cognitive Center
Kurset arrangeres av NCE Media i samarbeid med vårt senter for kunstig intelligens i SMB-virksomheter, Norwegian Cognitive Center, og Digital Norway. Foredragsholderne kommer fra sistnevnte.

Speakers:

Eirik Andreassen works a lot with clusters and networks - in other words, those who work closest to the companies that create value. In addition, Eirik holds many courses and lectures, and is the leader of a network of companies that are now seeking status as a digital innovation hub in Europe. This is a network whose sole purpose is to help SMEs benefit from Artificial Intelligence.

Christian Albertsen holds courses and workshops in innovation and exploration of new technology. He has a master's degree in innovation management and is concerned with finding the great issues that can be solved in new ways. Christian challenges you to think about needs before solutions - and to replace the gut feeling with data.

Dragana  Trifunovic has several years of experience in developing and executing courses and expertise in innovation, technology, and digitization. She is passionate about simplifying and making technology understandable and accessible. She has previous experience as a consultant and has assisted companies in using technology and becoming more data-driven.



This event is a part of the Media City Bergen Future Week, a media and mediatech festival consisting of a number of research seminars, conferences, workshops, breakfast ­meetings, popup talks, entertainment, demos, presentations, debates, talks, and discussions. Save the dates 7 - 10 June, for Future Week 22, a week of inspiring events in Bergen, Oslo, and Stavanger.
 
Read more about Future Week here.
If you are interested in more events like this, you can sign up for our newsletter here.




Where

Media Lab, Media City Bergen
Lars Hilles gate 30
5008 Bergen

Organizer

Media City Bergen