When
1. November.Time: 10:15 - 11:00
What
I høst kom Personvernkommisjonens rapport. Kommisjonen skulle blant annet se på konsekvenser av innsamling, analyse og videre bruk av personopplysninger knyttet til såkalt atferdsbasert markedsføring. Personvernkommisjonen foreslår å videre utrede forbud mot slik markedsføring.
Mindretallet – leder og nestleder – er uenige. De to er knyttet til Amedia og Schibsted. Hva er konsekvensene av atferdsbasert markedsføring? Står tilliten på spill? Bør forbud utredes?
Panel:
- Dag Mostuen Grytli, seniorrådgiver Datatilsynet
- Brita Ytre-Arne, medlem av kommisjonen, professor UiB
- Gard Steiro, administrerende direktør og sjefredaktør VG
Moderator:
- Hilde Sandvik, journalist
MCB Atriet kl 10.15—11.00, 1. november
Se NOU 2022:11 https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/nou-2022-11/id2928543/
Mandat s21, forslag til utredning/dissens s160-161
Where
Atriet, Media City Bergen
Lars Hilles Gate 30
5008 Bergen