When
28. September.Time: 14:15 - 15:00
What
Både TV 2 og Schibsted har lyktes med å skape engasjement internt i sine organisasjoner gjennom systematisk jobbing med intern opplæring.
Begge bedriftene har det samme målet, men tilnærmingene deres er helt ulike. I denne sesjonen vil du få vite hvordan du kan styrke kompetansen og engasjementet i hele organisasjonen ved å la medarbeidere inspirere hverandre.Eirik Pedersen Hag (Schibsted Bergen) – Bergen Lærer.
Kompetanseutvikling er et nøkkelområde for å sikre god kunderådgiving og engasjement fra ansatte. Schibsted har flere ulike kompetanseutviklingsprogram, men i Schibsted Bergen savnet man dag-til-dag-påfyll som var tilpasset det lokale behovet. Dette har man nå satt i system gjennom ukentlige opplæringsøkter av ansatte innenfor ulike kategorier. I Schibsted er dette blitt kjent som "Bergen Lærer", og er siden kopiert av flere andre avdelinger i organisasjonen.
Kari Mette Solheim og Katarina Swendgaard (TV 2) – Hvordan finne gullet i bedriften og oppnå innovativ læring på farten?
TV 2 ønsket å lansere et digitalt læringsverktøy som ville forenkle og fremme kunnskapsdelingen på tvers av bedriften. Man fant et verktøy som både var intuitivt og oppmuntret til kreativitet gjennom å la de ansatte bidra til å lage kurs med en kombinasjon av film, bilder og tekst. Resultatet etter snart ett år i drift er hele 100 digitale kurs produsert primært av TV 2-ansatte. I nesten hver avdeling har det poppet frem innovative hoder som har vært med på å knekke koden på hvordan man formidler kunnskap digitalt.
Dette arrangementet er en del av Media City Bergen Future Week, 27. september - 1. oktober. 50+ arrangementer vil finne sted inne i Media City Bergen -bygningen, Oslo og Stavanger - alle fokusert på temaer som utfordrer vår felles fremtid da den er drevet og formet av teknologi.